Δευτέρα, 30 Νοεμβρίου 2015

Βόλτα στην Αρχαία Αγορά: Ιστορία και ...μαγειρική!


Αυτή την Κυριακή 6 Δεκεμβρίου -όπου η είσοδος στους Αρχαιολογικούς Χώρους είναι ελεύθερη για μικρούς και μεγάλους- θα ξεκινήσουμε από το Μουσείο Σχολικής Ζωής και Εκπαίδευσης τον Κυριακάτικο περίπατό μας που θα μας φέρει στην Αρχαία Αγορά.
Διαβάζουμε το παραμύθι του Χυτρίωνα -που έχει γράψει η συγγραφέας και αρχαιολόγος Εύη Πίνη -και στη συνέχεια επισκεπτόμαστε την Αρχαία Αγορά και το Μουσείο της Στοάς Αττάλου- όπου μαθαίνουμε για τα μαγειρικά σκεύη που χρησιμοποιούσαν οι αρχαίοι Έλληνες και τις διατροφικές τους συνήθειες.
Τέλος θα δώσουμε στους φίλους που θα ακολουθήσουν τη βόλτα μας μερικές συνταγές για να νιώσουν ....αρχαίοι!

Τηλέφωνο επικοινωνίας : 210 3250341
E-mail : info@ekedisy.gr | ekedisy@gmail.com
Μουσείο Σχολικής Ζωής και Εκπαίδευσης
Τριπόδων 23, Πλάκα, Αθήνα

Και μια... γεύση από δειπνοσοφιστές 

Αρχαιοελληνική Σαλάτα με Πλιγούρι Φέτα και Ρόδια

(από την ιστοσελίδα  http://www.thefoodproject.gr )



Βάζουμε το πλιγούρι σε ένα μπολ, με 2 φλιτζάνια νερό, να μουλιάσει για 3 ώρες τουλάχιστον και αφαιρούμε τυχόν επιπλέοντα αντικείμενα (πετραδάκια κ.α.). Στραγγίζουμε καλά.

Κόβουμε το ρόδι στη μέση και με ένα κουτάλι αφαιρούμε τους σπόρους από το ένα μισό ενώ παίρνουμε το χυμό από το άλλο μισό.

Καθαρίζουμε, πλένουμε το κρεμμύδι, τον άνηθο και τα ψιλοκόβουμε. Σε ένα γουδί σπάμε τα καρύδια.

Προσθέτουμε στο πλιγούρι τους σπόρους από το ρόδι, τα καρύδια, το κρεμμύδι, τον άνηθο, τη φέτα θρυμματισμένη και ανακατεύουμε. Προσθέτουμε όσο αλάτι και πιπέρι θέλουμε.

Ταυτόχρονα φτιάχνουμε το ντρέσινγκ βάζοντας όλα τα υλικά του σε ένα μπολ και ανακατεύοντας με ένα σύρμα χειρός.

Προσθέτουμε στο πλιγούρι το ντρέσινκ και ανακατεύουμε. Ξαναδοκιμάζουμε τα καρυκεύματα.

Σερβίρουμε σε ίσιο πιάτο και πασπαλίζουμε με καρύδια και ρόδια για ωραία παρουσίαση.

Καλή σας όρεξη...

Συστατικά

(για 4 άτομα)
  • 1 φλιτζ. πλιγούρι
  • 1 ρόδι ώριμο
  • 1 κ. σούπας καρύδια
  • 3-4 κρεμμυδάκια φρέσκα
  • 1/8 ματσάκι άνηθο
  • 70γρ. τυρί φέτα
για το ντρέσινγκ:
  • 2 κ. σούπας ελαιόλαδο
  • 1 κ. σούπας πετιμέζι
  • 2 κ. σούπας χυμό ροδιού
  • αλάτι χοντρό
  • πιπέρι φρέσκο

Credits

Κείμενο: Ρήγας Ρηγόπουλος
Φωτογραφία: Ζέτα Παπαϊωάννου
Food Styling: Ρήγας Ρηγόπουλος

Κυριακή, 22 Νοεμβρίου 2015

Η ιστορία του σχολείου μου: Μια ξεχωριστή γιορτή




H αίθουσα του αμφιθεάτρου στο  Νέο Μουσείο της Ακρόπολης, όπου πραγματοποιήθηκε το Σάββατο 21 Νοεμβρίου η τελετή απονομής των βραβείων του 2ου Πανελλήνιου Μαθητικού Διαγωνισμού με θέμα «Η ιστορία του σχολείου μου», αποδείχθηκε πολύ μικρή όχι μόνο για να χωρέσει μαθητές και εκπαιδευτικούς που ήρθαν από κάθε γωνιά της Ελλάδας, αλλά και για όλα αυτά τα όμορφα συναισθήματα που γέννησαν οι δουλειές των παιδιών.

Στον διαγωνισμό που διοργάνωσαν το Μουσείο Σχολικής Ζωής και Εκπαίδευσης  του Εθνικού Κέντρου Έρευνας & Διάσωσης Σχολικού Υλικού και το Τμήμα Εκπαιδευτικής Ραδιοτηλεόρασης του Υπουργείου Παιδείας Έρευνας συμμετείχαν εκατοντάδες σχολεία απ’ όλη την Ελλάδα. 

Τα Νηπιαγωγεία συμμετείχαν με εικαστικές συνθέσεις, ενώ τα  Δημοτικά, Γυμνάσια και Λύκεια με ταινίες μικρού μήκους και πολυμεσικές παρουσιάσεις (power point) .

Στην έναρξη της εκδήλωσης, μετά την εισαγωγική ομιλία της Προϊσταμένης Εκπαιδευτικής Ραδιοτηλεόρασης Αικατερίνη Χαριοπολίτου, η  Πρόεδρος του ΕΚΕΔΙΣΥ Δρ. Ευαγγελία Κανταρτζή παρουσίασε αφιέρωμα στα Σχολεία της Πόλης Ζωγράφειο και Βλάγκας.

Τα Μεγάλα Βραβεία απέσπασαν:
Το 3ο ΓΕΛ Νέας Σμύρνης, το 2ο ΓΕΛ Πύργου Ηλείας, τα Εκκλησιαστικά Λύκεια Βελλάς Ιωαννίνων και Πατρών, το 3ο ΕΠΑΛ Σιβιτανιδείου Καλλιθέας, το 1ο ΕΠΑΛ Άργους, το 6ο Γυμνάσιο Λαμίας, το Πρότυπο Πειραματικό Γυμνάσιο Ευαγγελικής Σχολής Νέας Σμύρνης, το 3ο Γυμνάσιο Φλώρινας, το 9ο Δημοτικό Νέας Ιωνίας, το Δημοτικό Σχολείο Πύργου Τήνου, το 2ο Νηπιαγωγείο Δραπετσώνας και το Νηπιαγωγείο Κερασιάς Πέλλας.


Πολλά ακόμη σχολεία από όλες τις γωνιές της Ελλάδας έλαβαν τιμητικές διακρίσεις παρουσιάζοντας σημαντικά δείγματα δουλειάς, που ανέδειξαν την ιστορία του σχολείου τους μέσα από αρχειακή έρευνα, συνεντεύξεις και μαρτυρίες.

Ο υφυπουργός Παιδείας Έρευνας και Θρησκευμάτων Καθηγητής Θεοδόσης Πελεγρίνης απονέμοντας τα Μεγάλα Βραβεία στα Λύκεια που διακρίθηκαν επεσήμανε τη μεγάλη σημασία τέοιων πρωτοβουλιών.


Είναι δύσκολο να χωρέσει κανείς σε λίγες γραμμές τα όσα διαδραματίστηκαν στην αίθουσα κατά τη διάρκεια των τριών ωρών που διήρκεσε η εκδήλωση…

Ο Γενικός Γραμματέας του Κομμουνιστικού Κόμματος Ελλάδας, Δημήτρης Κουτσούμπας, μιλώντας για τα δύσκολα χρόνια του παρελθόντος απένειμε με συγκίνηση το Μεγάλο Βραβείο στο 6ο Γυμνάσιο Λαμίας απ’ όπου αποφοίτησε.

Η πρώην υπουργός Οικονομικών Νάντια Βαλαβάνη μας γνώρισε την ατμόσφαιρα που κυριαρχούσε στα σκοτεινά χρόνια της δικτατορίας στο Ηράκλειο και δεσμεύτηκε να δώσει συνέχεια στην έρευνα για την ιστορία του δικού της σχολείου όπου απένειμε το βραβείο, του 3ου Λυκείου Ηρακλείου Κρήτης.



Η Μαρί Κυριακού –που η εκπομπή της «Με αγάπη» αγκάλιασε από την πρώτη στιγμή αυτή την προσπάθεια, βράβευσε τα Νηπιαγωγεία που διακρίθηκαν και η αίθουσα γέμισε χαμόγελα.


Ο Γιώργος Παπαδάκης που τόσα χρόνια μας κρατάει συντροφιά με την πρωινή του εκπομπή στον Αντέννα, μας διηγήθηκε αστείες ιστορίες για την εποχή που κι εκείνος ήταν μαθητής στο σημερινό 1ο Γυμνάσιο Χαλανδρίου όπου και απένειμε το βραβείο.

Η Άννα Βαγενά, βουλευτής Λάρισας και αγαπημένη ηθοποιός μοιράστηκε μαζί μας εύθυμες και συγκινητικές ιστορίες από την εκπαίδευση στο Νομό Λάρισας, βραβεύοντας σχολεία της περιοχής –με απαίτηση των ίδων των μαθητών τους που συμμετείχαν στον διαγωνισμό.

Ενθουσιασμός επικράτησε στην αίθουσα όταν ο Πρόεδρος της Επιτροπής Κρίσης της Α/θμιας Εκπαίδευσης, αγαπημένος συγγραφέας μικρών και μεγάλων, Ευγένιος Τριβιζάς, απένειμε βραβεία σε σχολεία που διακρίθηκαν. 


Η επίσης αγαπημένη συγγραφέας και μέλος της Επιτροπής, Αγγελική Βαρελλά, μας έκανε όλους να γελάσουμε με το απίστευτο χιούμορ της.

Πάντως την παράσταση έκλεψαν εκπαιδευτικοί, μαθητές και μαθήτριες απ’ όλη την Ελλάδα. Όπως ο μαθητής από την Καβάλα που μοιράστηκε με το κοινό την αγάπη για το σχολείο του, η δασκάλα από το 9ο Δημοτικό της Νέας Ιωνίας που μα ςέκανε να δακρύσουμε, ο μαθητής που δήλωσε ότι μέχρι τώρα το σχολείο του δεν έχει βγάλει διάσημους, αλλά τώρα ήρθε η σειρά τους κι αυτοί θα είναι οι διάσημοι στο μέλλον.


Θερμό ήταν το χειροκρότημα για το σχολείο της μονάδας  απεξάρτησης 18 ΑΝΩ και την Όλια Λαζαρίδου που απένειμε το βραβείο, όπως και για το Σχολείο Δεύτερης Ευκαιρίας Βόλου στο οποίο απένειμε το βραβείο ο Ομότιμος Καθηγητής Κωνσταντίνος Τσαμαδιάς από τους ανθρώπους που έχουν «χτίσει» τη Διά Βίου Μάθηση στη χώρα μας.


Την εκδήλωση παρουσίασε ο δημοσιογράφος & συγγραφέας Κώστας Στοφόρος.
Σημειώνεται ότι τα βραβευμένα έργα του διαγωνισμού θα αναρτηθούν και στην πλατφόρμα μαθητικής δημιουργίας της Εκπαιδευτικής Ραδιοτηλεόρασης (www.i-create.gr) και του ΕΚΕΔΙΣΥ (http://www.ekedisy.gr/mousio-proforikis-istorias/). 


Οι διοργανωτές απευθύνουν θερμές ευχαριστίες σε επιχειρήσεις που στήριξαν την εκδήλωση:
Την ΕΨΑ ΑΕ, τον Όμιλο Φουρλή, τις εκδόσεις Μεταίχμιο, Ψυχογιός, Μίνωας, Πατάκης, Σαββάλας, Ιπτάμενο Κάστρο, Polaris, Αφοι Κυριακίδη, Λόγω Τεχνών.

Χορηγοί επικοινωνίας η ΕΡΤ, η εκπομπή «Με αγάπη» του Αντέννα, το literature.gr και το cityportal.gr


Τρίτη, 17 Νοεμβρίου 2015

Παραμύθια στο Ηράκλειο της Κρήτης



Πάμε Κρήτη; Να πω την αλήθεια πολύ θα ήθελα κι εγώ να βρεθώ κάποιο Σάββατο στο Ηράκλειο και να απολαύσω τα "Παραμύθια του Σαββάτου"  (Βιβλιοπωλείο " Δοκιμάκης", Καντανολέων 4  Ηράκλειο)
Αυτό το Σάββατο 21-1 η Ελένη Μπετεινάκη θα αφηγηθεί ένα από τα πιο όμορφα παραμύθια, "Το δώρο της Παπλωματούς".
Βεβαίως εγώ θα έχω το Ηράκλειο στην ...Αθήνα, αφού δυο σχοελία του θα βραβευθούν στην Τελετή αππονομής βραβείων στον Β' Πανελλήνιο Διαγωνισμό που είχε ως θέμα την "Ιστορία του σχολείου μου"

Διαβάζω:
 
"Το ταξίδι και τα δώρα της παπλωματούς ζωντανεύουν στα «Παραμύθια του Σαββάτου»! Ήρθε λοιπόν ο καιρός να αρχίσουμε να λέμε τις αλήθειες …μέσα από τα παραμύθια.

Κάθε Σάββατο πια, εκεί γύρω στις 12.00 το μεσημέρι, στο βιβλιοπωλείο « Δοκιμάκης» τα «παραμύθια του Σαββάτου» θα ζωντανεύουν. Ένα μαγικό κουβάρι, ένα παραμυθοπούλι, ένα ασημένιο σύννεφο, οι πιο παράξενοι συνταξιδιώτες όλων των ιστοριών και η Ελένη Μπετεινάκη θα είναι εκεί.
Θα λένε ιστορίες, θα δίνουν φωνή στις κούκλες της Εύης θα παίζουν όσα παιχνίδια μπορούν και βασικά θα γνωρίζουν τον κόσμο μέσα από τα μάτια της φαντασίας.

Πρώτο παραμύθι για το Σάββατο 21 του Νοεμβρίου είναι εκείνο της Παπλωματούς. Μιας γυναίκας που η ηλικία της χάνεται στα βάθη του χρόνου, η ζωή της ένα μαγικό και παράξενο ταξίδι και η κατάληξη της είναι η προσφορά στον συνάνθρωπο. Είναι το χαμόγελο στους πιο αδύναμους, είναι η χαρά της δημιουργίας, είναι η καλοσύνη και η πείρα της ζωής.

Ένα παραμύθι ή μπορεί και δυο από τα πιο γνωστά κι αγαπημένα για τις αξίες της ζωής, για τη δύναμη της ψυχής, για το ποιος είναι πλούσιος και ποιος φτωχός σε τούτη την πλάση και για το χαμόγελο που δεν πρέπει να λείπει από κανέναν άνθρωπο και ιδιαίτερα στα παιδιά.

Και σαν τελειώσουν οι ιστορίες ίσως το πάπλωμα που θα φτιάξουμε κι εμείς να έχει πάνω του όλη τη χαρά και την αγάπη που χρειάζεται σε δύσκολους καιρούς!"

Δευτέρα, 16 Νοεμβρίου 2015

Η ιστορία του σχολείου μου: Μια ξεχωριστή εκδήλωση με εκλεκτούς καλεσμένους





«Η ιστορία του σχολείου μου»

Μια ξεχωριστή εκδήλωση με εκλεκτούς καλεσμένους από όλη την Ελλάδαπου θα μας ταξιδέψουν στην ιστορία των σχολείων τους. Δύσκολο ακόμη και να απαριθμήσεις τους τόπους:
Βυτίνα, Πέλλα, Κέρκυρα, Πρέβεζα, Θεσσαλονίκη, Λάρισα, Κερατσίνι, Λήμνος, Κάρπαθος, Χαλάνδρι, Ίλιον, Μαρούσι, Κιλελέρ, Τήνος, Ξάνθη, Ρόδος, Λαμία, Φλώρινα, Αλεξανδρούπολη. Νέα Χαλκηδόνα, Βόλος, Ηράκλειο, Αμφίκλεια, Κορυδαλλός, Κατερίνη, Άρτα, Τήνος, Πάτρα, Ιωάννινα, Γλυφάδα, Κιάτο, Κιλκίς, Αθήνα, Καβάλα, Δερβένι, Καλαμάτα, Κηφισιά, Αίγιο, Κύθηρα, Χορτιάτης, Καλλιθέα, Νέα Σμύρνη, Τρίπολη, Καρδίτσα, Άργος κι άλλα, κι άλλα  ...
Από κάθε γωνιά της Ελλάδας τα παιδιά θυμούνται και δημιουργούν.
Νηπιαγωγεία, Δημοτικά, Γυμνάσια και Λύκεια, Δημόσια και Ιδιωτικά....



Το Μουσείο Σχολικής Ζωής και Εκπαίδευσης  του Εθνικού Κέντρου Έρευνας & Διάσωσης Σχολικού Υλικού και το Τμήμα Εκπαιδευτικής Ραδιοτηλεόρασης του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων, οργανώνουν την τελετή απονομής των βραβείων του 2ου Πανελλήνιου Μαθητικού Διαγωνισμού με θέμα «Η ιστορία του σχολείου μου» που θα πραγματοποιηθεί το Σάββατο 21 Νοεμβρίου στις 12 το μεσημέρι στο αμφιθέατρο του Νέου Μουσείου της Ακρόπολης. 

Ο 2ος Πανελλήνιος Μαθητικός Διαγωνισμός πραγματοποιήθηκε σε συνεργασία με το Τμήμα Εκπαιδευτικής Ραδιοτηλεόρασης του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων.

Στον Διαγωνισμό συμμετείχαν δημόσια και ιδιωτικά σχολεία πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης από όλη την Ελλάδα. 
Στόχοι του Διαγωνισμού αυτού ήταν:
- Να γνωρίσουν οι μαθητές όλων των βαθμίδων την ιστορία του σχολείου τους
- Να αναδείξουν την τοπική ιστορία
- Να συμμετέχουν ενεργητικά στη διαδικασία της μάθησης
- Να εμπλακούν εποικοδομητική στη διαδικασία του project
- Να μάθουν να αξιοποιούν πηγές (γραπτές και προφορικές) και να τοποθετούνται κριτικά και γόνιμα ως προς αυτές
- Να εκφραστούν δημιουργικά.

Τα Νηπιαγωγεία συμμετείχαν με εικαστικές συνθέσεις, ενώ τα  Δημοτικά, Γυμνάσια και Λύκεια με ταινίες μικρού μήκους και πολυμεσικές παρουσιάσεις (power point) 

Τα έργα κρίθηκαν από ειδική Επιτροπή εκπαιδευτικών, ειδικών επιστημόνων και καλλιτεχνών, η οποία θα συνεκτιμήσει τη συνάφεια με το θέμα, το αισθητικό αποτέλεσμα, τη μύηση των παιδιών σε ερευνητικές διαδικασίες, τη δημιουργικότητα και την πρωτοτυπία του παραγόμενου υλικού ως προς το θέμα, το σκηνικό, το σενάριο, τις οπτικές εκπλήξεις κ.ά. Ανάμεσα στα μέλη της Επιτροπής ήταν: ο Ευγένιος Τριβιζάς (συγγραφέας), η Αγγελική Βαρελλά (συγγραφέας), Βασίλης Λουλές (σκηνοθέτης).
Στην τελετή βράβευσης, θα υπάρχουν ξεχωριστά βραβεία για την προσχολική, δημοτική και δευτεροβάθμια εκπαίδευση και ανά κατηγορίες.
Τα βραβευμένα έργα θα αναρτηθούν και στην πλατφόρμα μαθητικής δημιουργίας της Εκπαιδευτικής Ραδιοτηλεόρασης (www.i-create.gr) και του ΕΚΕΔΙΣΥ (http://www.ekedisy.gr/mousio-proforikis-istorias/). Όλοι οι μαθητές και οι μαθήτριες που έλαβαν μέρος, θα λάβουν αναμνηστικό έπαινο για τη συμμετοχή τους.

Οι συμμετοχές είναι πραγματικά εντυπωσιακές και το έργο της Επιτροπής υπήρξε πολύ δύσκολο 



Κυριακή, 15 Νοεμβρίου 2015

Κυριακή 22 Νοεμβρίου: Από τον Ιούλιο Καίσαρα στον Χατζιδάκι



Τη Κυριακή, 22 Νοεμβρίου στις 12.30, ο περίπατος μας στην Πλάκα θα μας οδηγήσει σε ένα ταξίδι στο χρόνο γεμάτο εικόνες και μουσική. Ξεκινώντας από το Μουσείο Σχολικής Ζωής και Εκπαίδευσης θα περπατήσουμε ως τη Ρωμαϊκή Αγορά που κτίσθηκε από τις δωρεές του Ιουλίου Καίσαρα και του Αυγούστου. 
Μαθαίνουμε για την ιστορία της και το τι συνέβη στα Βυζαντινά χρόνια και στην Τουρκοκρατία. Μαθαίνουμε ακόμη για τον Αντώνιο και την Κλεοπάτρα αλλά και για την ιστορική συναυλία του Μάνου Χατζιδάκι. Επιστρέφουμε στο Μουσείο, ακούμε τραγούδια του μεγάλου Έλληνα συνθέτη και φτιάχνουμε τα δικά μας παραμύθια.
Ο Μάνος Χατζιδάκις, που γεννήθηκε στην Ξάνθη πριν από ενενήντα χρόνια (23 Οκτωβρίου του 1925) μας χάρισε αθάνατα τραγούδια και μουσικές. Λίγη από τη μαγεία του θα ζήσουμε κι εμείς...

Σάββατο, 14 Νοεμβρίου 2015

Προστάτης σε δύσκολη εποχή



Άλλη μια όμορφη ιστορία που βγήκε μέσα από το παραμυθο- εργαστήρι μας στο Σεμινάριο Δημιουργίας Παραμυθιού.
Αυτή τη φορά συγγραφέας είναι η Μαρία Ρουμελιώτου που μας μεταφέρει σε μια μέρα του 1941 στην Ηρακλειά της Κατοχής...

"Προστάτης σε δύσκολη εποχή"

                                                                                            Αύγουστος του 41



   Αβιταμίνωση είπαν οι γιατροί, όταν είδαν τις πληγές σ’ολο του το σώμα. Ίσως φταίνε οι φωνές της μάνας του κάθε πρωί. ‘’Νικήτα φάε το αρανιστό* σου και τρέχα να φέρεις γάλα και χόρτα απ’το λιβάδι, τα αδέρφια σου θα ξυπνήσουν όπου να’ναι’’. Ίσως πάλι, φταίει που σιχάθηκε το γάλα. Γάλα με χόρτα. Γάλα με αλεύρι, γάλα με αυγά. ‘’Αχαριστία θα μου πουν αν με ακούσουν’’, σκέφτεται κάθε φορά που τον πιάνει το παράπονο. ‘’Να είστε χαμογελαστοί και να νιώθετε τυχεροί. Στην αθήνα οι άνθρωποι πεθαίνουν’’, ακούει τη μάνα του να τους λέει, κάθε μεσημέρι μετά τη προσευχή. Και είχε δίκιο. Δεν είναι λίγοι οι συγγενείς που επιστρέφουν στο νησί και λένε ιστορίες, που τα μικρά παιδιά δεν πρέπει ν’ακούν. ‘’Η κατοχή είναι σκληρή’’ λένε ‘’και κάνει τους ανθρώπους να ξεχνάνε ποιοι είναι’’. Ίσως πάλι, να φταίει που είναι μεγαλύτερος απ’τα αδέρφια του και η Ηρακλειά μεγάλη για τα μέτρα του.
    Μόλις βάλει λοιπόν μια μπουκιά στο στόμα του, φεύγει μ’ένα καλάθι και ένα σιχλάκι ‘’για να ζήσουν τα μωρά’’, όπως λέει η μάνα του συχνά. Ο ήλιος ήταν λάβρος αυτή την εποχή και οι αποστάσεις μεγάλες για τα μικρά του πόδια. Αλλά πρέπει να κάνει υπομονή όπως του είχε πει ο πατέρας του. ‘’Με άφησες υπεύθυνο και θα τα καταφέρω. Η Ποθητή και ο Κλεάνθης θα μεγαλώσουν, δεν θα πάθουν ότι έπαθε ο Φάνης, της Ρηνιός, στο υπόσχομαι. Πάλι καλά που έχουμε το ασύρματο στο σχολείο και μαθαίνω ότι είσαι καλά από τον δάσκαλο και παίρνω δύναμη’’. Μονολογεί καθώς προχωράει.
  Στο δρόμο λοιπόν για το λιβάδι, συνάντησε τη Ξενιώ, αγκαλιά με τον μικρό Μιχάλη, να του φωνάζει από μακριά ‘’ Έϊ Νικήτα, να προσέχει τις νεραΐδες, μην πας στα περιβόλια’’. Αλλά εκείνος ήξερε ότι οι νεραΐδες  ήταν για τους αφελείς. Οι ντόπιοι τις χρησιμοποιούσαν  για να μην τους κλέβουνε σύκα, απ’τα περιβόλια τους. Έτσι κι αλλιώς όμως είχε άλλη δουλειά. Έπρεπε να γεμίσει το καλάθι με χόρτα και το σιχλάκι με γάλα. Αλλιώς φανταζόταν να ακούει τα κλάματα των μικρών μέχρι εκεί. ‘’Και τι δεν θα έδινα να μάθω σ’αυτά τα μικρά ανθρωπάκια τι πάει να πει υπομονή’’, λέει πολλές φορές στη μάνα του και βάζουνε τα γέλια. Με δυσκολία μάζεψε τα χόρτα και το σιχλάκι σαν να του φάνηκε βαρύ. Ζαλίστηκε λίγο, αλλά είπε ότι ήταν ο ήλιος. Και τότε είδε, κάτι γυναίκες με μακριά άσπρα φορέματα και μαύρα μακριά μαλλιά να έρχονται κοντά του. Δεν λέγανε τίποτε άλλο, πέρα απ’το όνομα του και ένιωθε να τον χαϊδεύει ο αέρας, καθώς ολοένα πλησίαζαν κοντά του. Αμέσως, θυμήθηκε τη μέθη που του είχε περιγράψει ο πατέρας του ότι φέρνει το κρασί. Όταν κάθε Κυριακή έπινε στο καφενείο με τους φίλους του. Χαμογελούσε σαν να ήταν σε έκσταση, χωρίς να μπορεί ν’αντισταθεί στα χάδια τους και ένιωθε ότι τις ακολουθούσε χωρίς να νιώθει τα πόδια του. Όσο απομακρυνόταν από το Λιβάδι, τόσο ένιωθε τις πληγές του να τον πονούν. Το ευχάριστο συναίσθημα έφευγε και στη θέση του ερχόταν ο πόνος και η απελπισία. ‘’Μακάρι να ήσουν εδώ, να πολεμούσες για μένα, να με πήγαινε σπίτι ασφαλή’’ έλεγε, ενώ δάκρια πότιζαν την άμμο που πατούσε . Σαν να τον άκουσε ο θεός και τον λυπήθηκε, βρέθηκε μόνος πάνω από μια σπείρα. Ένα σημάδι στη γη, που έλεγαν οι παλιοί ότι εκεί έθαβαν τους θησαυρούς τους οι πειρατές. Ίσως ήταν και το σημάδι που έδιωξε τις νεραΐδες, έλεγαν ότι ήταν μαγικό. Βρήκε μια πέτρα και άρχισε να σκάβει με όση δύναμη του είχε απομείνει. Μετά από λίγο άρχισε να φαίνεται το στόμιο από ένα γυάλινο μπουκάλι. Τότε ήταν που έσκαβε με μανία και ας τον πόναγε όλο του το κορμί. Ήθελε να δει τι ήταν τόσο σημαντικό που αναγκάστηκαν να το θάψουν. Όταν έβγαλε το μπουκάλι με το πράσινο υγρό, δάκρυα έτρεξαν από τα μάτια του.  Έβαλε λίγο λάδι στο στόμα του και λιποθύμησε. ‘’Αβιταμίνωση μου είπαν  πατέρα’’, έγραφε σ’ένα μουσκεμένο χαρτί το επόμενο πρωί, λίγο πριν πάρει τον δρόμο για το λιβάδι.

Παρασκευή, 13 Νοεμβρίου 2015

Περίπατος με τις Νηπιαγωγούς της Αρκαδίας

ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΕΠΙΣΚΕΨΗ ΣΤΟ ΜΟΥΣΕΙΟ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΖΩΗΣ - ΑΘΗΝΑ
Σάββατο 31 Οκτωβρίου 2015
 
Όλο το ρεπορτάζ όπως δημοσιεύτηκε στο Μπλογκ των Νηπιαγωγών της Αρκαδίας

 


Η κ. Κανταρτζή, μας υποδέχτηκε στην αυλή του Μουσείου

Αρχίζει η ξενάγησή μας στις αίθουσες του Μουσείου


Απ' τις προθήκες του Μουσείου







Οι υπέροχες οροφές του Μουσείου

Η κ. Κανταρτζή επί τω έργω...



Ο κ. Στοφόρος αναλαμβάνει...

Αρχίζει η ξενάγηση στα στενά της Πλάκας

Το σπίτι του ποιητή Γεώργιου Δροσίνη



"Κι ετίναξε την ανθισμένη αμυγδαλίά..."


Μνημείο Λυσικράτη


Στη  σκιά του βράχου της Ακρόπολης


Πάμε σε νησί, χωρίς βάρκα






Η Αθήνα από ψηλά 







Το πρώτο Πανεπιστήμιο 



Η καμπάνα του Αγίου Νικολάου Ραγκαβά

Επιστροφή στο Μουσείο
Και ξεκινάει η ιστορία του Περίανδρου...

Μετά τη λήξη του προγράμματος, ένα ποτηράκι στην υγεία της παρέας







Με το καλό και στην επόμενη εκπαιδευτική επίσκεψη...