Έπεσα τυχαία πάνω στο πολύ ενδιαφέρον ιστολόγιο με τίτλο "Καλειδοσκόπιο", από κεί αντιγράφω μια ανάρτηση, πιο πολύ για να σας απρακινήσω αν το επισκεφθείτε! (και γιατί πάντα θέλουμε να μοιραζόμαστε ό,τι μας φαίνεται όμορφο)
"Μπαλόνια Αφής"
Πέμπτη, 5 Ιουλίου 2012
Τα "Μπαλόνια Αφής"
είναι μια πρωτότυπη δραστηριότητα που προσφέρει αισθητηριακά ερεθίσματα
στο νήπιο / παιδί με ή χωρίς αυτισμό, νοητική καθυστέρηση, μαθησιακές
δυσκολίες, ανωριμότητα, κλπ. Είναι μια σχεδόν ανέξοδη και πολύ εύκολη
κατασκευή.
Η διαδικασία είναι απλή:
Χρειαζόμαστε
μπαλόνια (εγώ έφτιαξα 8) και διάφορα υλικά για να ρίξουμε μέσα τους
(προσωπικά, χρησιμοποίησα φακές, ρύζι, αλάτι, αλεύρι, χώμα, μικρές
πέτρες, πλαστελίνη και πομ πον). Πάρτε
ένα μικρό χωνί, για να σας βοηθήσει τη στιγμή που θέλετε να ρίξετε μέσα
στο κάθε μπαλόνι τα υλικά σας και δέστε σφιχτά τα μπαλόνια.
Ζητήστε
από το παιδί να ψηλαφήσει με τα δάχτυλά του τα μπαλόνια και να
προσπαθήσει να μαντέψει "τι είναι μέσα στο μπαλόνι". Αν κάνει λάθη,
προτρέψτε το να προσπαθήσει ξανά, πάντα επαινώντας το για την προσπάθεια
που καταβάλλει.
Η συγκεκριμένη δραστηριότητα είναι διασκεδαστική για τα παιδιά, προσφέρει αισθητηριακά ερεθίσματα, ενδυναμώνει τα δάχτυλα και βοηθά στη λεπτή κινητικότητα (μέσω της ψηλάφησης και της άσκησης πίεσης), κάτι που θα χρησιμοποιηθεί αργότερα για την κατάκτηση της γραφής. Τέλος, εμπλουτίζει και το λεξιλόγιο του παιδιού.
Απευθύνεται
σε παιδιά με ή χωρίς ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, και σε ηλικίες από 2
έως 8 ετών. Με την κατάλληλη προσαρμογή μπορεί να απασχολήσει και
παιδιά μεγαλύτερης ηλικίας.
Μπορεί να πραγματοποιηθεί από ειδικούς παιδαγωγούς, νηπιαγωγούς, γονείς και θεραπευτές.
Η χρονική διάρκεια της δραστηριότητας προτείνεται να μην υπερβαίνει τη διάρκεια ενδιαφέροντος του παιδιού.
Μπορείτε να φτιάξετε ζευγάρια μπαλονιών αφής και να παραλλάξετε τη δραστηριότητα, ζητώντας από το παιδί να ομαδοποιήσει ("να βρει τα ζευγαράκια") των μπαλονιών που νομίζει πως περιέχουν το ίδιο υλικό. Για την παραλλαγή αυτή θα χρειαστούμε το διπλάσιο αριθμό μπαλονιών.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου