Το Μουσείο Σχολικής Ζωής και Εκπαίδευσης
του Εθνικού Κέντρου Έρευνας και Διάσωσης Σχολικού Υλικού (ΕΚΕΔΙΣΥ) και
το Τμήμα Εκπαιδευτικής Ραδιοτηλεόρασης του Υπουργείου Παιδείας, Έρευνας
και Θρησκευμάτων συνδιοργανώνουν τον 3ο Διεθνή Μαθητικό Διαγωνισμό:
«Το σχολείο μας»
Το σχολείο που ζήσαμε – Το σχολείο που ονειρευόμαστε
Στόχοι του διαγωνισμού:
Η συμμετοχή των μαθητών/τριών σε διαδικασίες οπτικοακουστικού γραμματισμού (θέαση, κριτική προσέγγιση και παραγωγή οπτικοακουστικών προϊόντων).
Η μύηση των μαθητών/τριών σε ερευνητικές και ομαδοσυνεργατικές διαδικασίες.
Η ενασχόληση των μαθητών με την τοπική ιστορία (η γνωριμία με την ιστορία του σχολείου κ.ά.).
Η συγκέντρωση, διάσωση, ταξινόμηση και προβολή πρωτογενών και δευτερογενών πηγών από τον χώρο της εκπαίδευσης (προφορικές και γραπτές μαρτυρίες, φωτογραφίες, κινούμενες εικόνες κ.ά.). Η αξιοποίηση γραπτών και προφορικών πηγών.
Η εκδήλωση κριτικής (συγκλίνουσας) στάσης.
Η εκδήλωση αποκλίνουσας στάσης και δημιουργικότητας.
Η ενεργητική συμμετοχή των μαθητών/τριών σε διαδικασίες μάθησης.
Τονίζεται ότι ιδιαίτερος αξιολογικός δείκτης των παραδοτέων του διαγωνισμού θα αποτελέσει η νοηματοδότηση και η αποτύπωση (έκφραση) από τους συμμετέχοντες της έννοιας του «μέλλοντος».
Προτείνεται η συμμετοχή στον διαγωνισμό να αποτελέσει ερέθισμα ερευνητικών δραστηριοτήτων από τα παιδιά σε ελεύθερο χρόνο έξω από το σχολείο ή μέσα στο σχολείο, με την επεξεργασία των στοιχείων μέσα στην τάξη (βιβλιογραφικές αναζητήσεις, επισκέψεις, συνεντεύξεις).
Το υλικό (παραδοτέα) που θα παραχθεί, ατομικά ή ομαδικά, μπορεί να έχει την παρακάτω μορφή:
Α. Για τα Δημοτικά, Γυμνάσια και Λύκεια
Κόμικς με σταθερές εικόνες (χειρόγραφα ή με τη χρήση ηλεκτρονικών εργαλείων διαδικτυακών εφαρμογών) με τη δυνατότητα δημιουργίας απεριόριστου αριθμού σελίδων. Τα παραπάνω θα παραδοθούν σε έντυπη μορφή (ταχυδρομικώς) και ηλεκτρονική μορφή.
Animation (εικονοϊστορίες με κινούμενες εικόνες), με τη χρήση οποιουδήποτε ηλεκτρονικού ή συμβατικού εργαλείου. Ελάχιστη χρονική διάρκεια 3΄, μέγιστη χρονική διάρκεια 10΄.
Ραδιοφωνική εκπομπή (αποτύπωση σε αρχείο ήχου ή με τη χρήση σχετικών διαδικτυακών εφαρμογών). Ελάχιστη χρονική διάρκεια 5΄, μέγιστη χρονική διάρκεια 12΄.
Κινηματογραφική αφήγηση – ταινία μικρού μήκους (με τη χρήση κάμερας, βιντεοκάμερας ή κάμερας κινητού τηλεφώνου). Ελάχιστη χρονική διάρκεια 3΄, μέγιστη χρονική διάρκεια 10΄.
Φωτοϊστορία (αφήγηση με τη χρήση διαδοχικών φωτογραφιών και συγγραφή λεζάντας). Το σενάριο και οι φωτογραφίες (στην πλειοψηφία τους ή μεγάλο τμήμα τους) αποτελούν πρωτότυπες δημιουργίες των μαθητών/τριών.
Β. Για τα Νηπιαγωγεία και τις τάξεις Α΄, Β΄ Γ΄ και Δ΄ του Δημοτικού:
Εικαστική σύνθεση. Ζωγραφική σύνθεση ή κολάζ με θέμα: «Το σχολείο που ονειρευόμαστε», πάνω σε χαρτί ή χαρτόνι με ελάχιστο μέγεθος ζωγραφικής επιφάνειας 20 εκ. Χ 30 εκ. Ως εικαστικά υλικά (ένα ή περισσότερα) μπορούν να χρησιμοποιηθούν: μαρκαδόροι, λαδοπαστέλ, δακτυλομπογιές, ακουαρέλες, ακρυλικά, λάδι (όχι ξυλομπογιές). Για τη δημιουργία των κολάζ μπορούν να χρησιμοποιηθούν χαρτιά κάθε είδους (εφημερίδες, περιοδικά κ.ά.) ή άλλα ανάγλυφα υλικά, μεμονωμένα ή σε συνδυασμό. Απαραίτητη προϋπόθεση (για τις ζωγραφιές και τα κολάζ) είναι η κάλυψη ολόκληρης της ζωγραφικής επιφάνειας. Τα παραπάνω θα παραδοθούν σε έντυπη μορφή (ταχυδρομικώς) και ηλεκτρονική μορφή.
|
α) ταχυδρομικά στη διεύθυνση του ΕΚΕΔΙΣΥ, Τριπόδων 23 Πλάκα, 10558, Αθήνα
β) ηλεκτρονικά στη διεύθυνση ekedisy@gmail.com, μαζί με τη φόρμα συμμετοχής η οποία θα είναι διαθέσιμη στην ιστοσελίδα www.ekedisy.gr.
Το οπτικοακουστικό υλικό θα πρέπει να υποβληθεί σε αρχεία της μορφής mp4, avi, vob, wav, mp3, gif, jpg ανάλογα με το παραδοτέο.
Καταληκτική ημερομηνία υποβολής για τα παραδοτέα είναι η 15η Ιουνίου 2016.
Δείκτες αξιολόγησης – κριτήρια αξιολόγησης των παραδοτέων του 3ου Μαθητικού Διαγωνισμού: (αθροιστικά)
- Η συνάφεια με το θέμα.
- Η νοηματοδότηση και η αποτύπωση (έκφραση) από τους συμμετέχοντες της έννοιας του «μέλλοντος» (πρωτοτυπία και φαντασία -δομική και υψηλή).
- Η λειτουργικότητα (τεχνικά χαρακτηριστικά-τεχνική αρτιότητα, η καθαρότητα του ήχου και της εικόνας).
- Η αισθητική του οπτικοακουστικού προϊόντος.
- Ο βαθμός μύησης/εμπλοκήςτων μαθητών/τριών σε ερευνητικές διαδικασίες (όπως αυτές αποτυπώνονται στο παραδοτέο προϊόν) και ο βαθμός συμμετοχής των μαθητών/τριών στο σχεδιασμό και στη δημιουργία του οπτικοακουστικού προϊόντος.
- Η δημιουργικότητα και η πρωτοτυπία του παραγόμενου υλικού ως προς:
Επιτροπή Κρίσης
Τα έργα θα κριθούν από ειδική Επιτροπή εκπαιδευτικών, ειδικών επιστημόνων και καλλιτεχνών, η οποία θα συνεκτιμήσει αθροιστικά τους παραπάνω δείκτες αξιολόγησης. Στην τελική εκδήλωση βράβευσης, θα υπάρχουν ξεχωριστά βραβεία για την προσχολική, δημοτική και δευτεροβάθμια εκπαίδευση και βραβεία ανά κατηγορίες. Η επιτροπή κρίσης θα οριστεί από τους φορείς συνδιοργάνωσης και θα ανακοινωθεί προσεχώς.
Βραβεία
Τα βραβευμένα έργα θα αναρτηθούν στη σχετική ιστοσελίδα της Εκπαιδευτικής Ραδιοτηλεόρασης (www.i-create.gr) και στην ιστοσελίδα του ΕΚΕΔΙΣΥ www.ekedisy.gr/mousio-proforikis-istorias/.
H βράβευση θα πραγματοποιηθεί σε ειδική τελετή η οποία θα διανθιστεί με παράλληλες εκδηλώσεις. Πληροφορίες για τη βράβευση θα αναρτηθούν στην ιστοσελίδα μας (www.ekedisy.gr).
Όλες οι συμμετοχές θα λάβουν αναμνηστικό έπαινο για τη συμμετοχή τους.
Οργανωτική Επιτροπή Διαγωνισμού:
Ευαγγελία Κανταρτζή, Πρόεδρος Μουσείου Σχολικής Ζωής και Εκπαίδευσης του ΕΚΕΔΙΣΥ
Σοφία Παπαδημητρίου, Προϊσταμένη Τμήματος Εκπαιδευτικής Ραδιοτηλεόρασης ΥΠ.Π.Ε.Θ.
Αθανάσιος Γιαννίκας, Σχολικός Σύμβουλος Π.Ε (Π.Ε. 70)
Σταύρος Γρόσδος, Σχολικός Σύμβουλος Π.Ε. (Π.Ε. 70)
Κατερίνα Καζέλα, Σχολική Σύμβουλος (Π.Ε. 60)
Παρασκευάς Γιαλούρης, Σχολικός Σύμβουλος Δ.Ε. (Π.Ε.4)
Κώστας Στοφόρος, Δημοσιογράφος – Συγγραφέας
Μαριάνθη Καρατσιώρη, οργάνωση εκπαιδευτικών δράσεων, Εκπαιδευτική Ραδιοτηλεόραση ΥΠ.Π.Ε.Θ.
Αικατερίνη Χατζηπέτρου, οργάνωση εκπαιδευτικών δράσεων, Εκπαιδευτική Ραδιοτηλεόραση ΥΠ.Π.Ε.Θ.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου