Αστράμαξα: Συγγραφή και Εικαστικά για παιδιά και
εφήβους
Μαθαίνω να γράφω
δημιουργικά και να εκφράζομαι καλλιτεχνικά μέσα από εικαστικές προσεγγίσεις, με
την βοήθεια των Ελλήνων Συγγραφέων.
Όλο και περισσότερα
παιδιά δυσκολεύονται να εκφραστούν κι ακόμη περισσότερο να γράψουν. Κι όμως η
γραφή θα μπορούσε να γίνει ένα δημιουργικό ταξίδι, αρκεί να τους δώσουμε τα
κατάλληλα ερεθίσματα ώστε να μπορέσουν ελεύθερα να αξιοποιήσουν αλλά και
να καλλιεργήσουν τη φαντασία τους.
Η εικαστικός Πολυτίμη
Μαχαίρα και ο συγγραφέας Κώστας Στοφόρος αξιοποιούν
δημιουργικά εμβληματικά έργα των μεγάλων Ελλήνων συγγραφέων της Παιδικής και
Νεανικής Λογοτεχνίας, όπως των:
- Πηνελόπης Δέλτα (“Ο Μάγκας” και ο “Τρελαντώνης”)
- Ευγενίας Φακίνου (η “Ντενεκεδούπολη” κι η “Αστραδενή”)
- Άλκης Ζέη (“Ο Μεγάλος περίπατος του Πέτρου” και “Το Καπλάνι της βιτρίνας”)
- Ζωρζ Σαρή (“Ο Θησαυρός της Βαγίας” και “Όταν ο Ήλιος”)
Παρουσιάζοντάς τα,
συζητώντας γι’ αυτά, χρησιμοποιώντας ζωγραφιές, λέξεις, ακόμα κι αντικείμενα,
τα παιδιά εξοπλίζονται με τα ιδανικά εφόδια ώστε να μπορούν να αποτυπώσουν τις
ιδέες, τις σκέψεις και τη φαντασία τους στο χαρτί, φτιάχνοντας τις δικές τους ιστορίες.
Με οδηγό το συγγραφικό
έργο του εκάστοτε συγγραφέα, επιχειρούμε μία διαδρομή στο χώρο της Τέχνης,
προσεγγίζοντας διαφορετικά είδη και εκφάνσεις αυτής. Ανατρέχουμε σε περασμένους
αιώνες και παραδοσιακές μορφές τέχνης, όχι όμως αποκλειστικά καθώς εστιάζουμε –
μέσα από ένα πνεύμα οικολογικής και κοινωνικής συνείδησης – στη νευραλγική θέση
της σύγχρονης Τέχνης, τον κρίσιμο 21ο αιώνα που διανύουμε.
Τα οφέλη από τη
συμμετοχή σε ένα τέτοιο εργαστήριο:
- Το παιδί μαθαίνει να εκφράζει καλύτερα τις
σκέψεις του, να μοιράζεται αυτά που ονειρεύεται, να «εξορκίζει» αυτά που
φοβάται.
- Γίνεται καλύτερος ακροατής. Μαθαίνει να
ακούει αλλά να μη δέχεται παθητικά τα όσα του λένε.
- Εξασκεί τη φαντασία και τη δημιουργικότητά
του
- Οι ιστορίες αυτές μπορεί να έχουν ευεργετικά
αποτελέσματα και στην ψυχολογία του. Ένα παραμύθι προσαρμοσμένο στο κάθε
παιδί, το βοηθά να ταυτιστεί με τους ήρωες και μέσα από αυτήν την ταύτιση,
να κατευνάσει ακόμη και τις ανησυχίες του – καθώς επίσης να βρει κι ένα
κλειδί για να αντιμετωπίζει τα εμπόδια που του προκύπτουν.
- Η γλωσσική έκφραση βελτιώνεται τόσο με όσα
λέει το ίδιο το παιδί, όσο και με αυτά που ακούει να δημιουργούνται από τα
άλλα παιδιά της ομάδας ή τους ενηλίκους.
- Βελτίωση παρατηρείται και στην ικανότητα
συγκέντρωσης.
Ο τίτλος κάθε συγγραφικού
έργου, καθώς και η θεματολογία την οποία πραγματεύεται, αποτελεί πρόκληση για
έμπνευση και γίνεται οδηγός στα μονοπάτια διαφορετικών μορφών Τέχνης.
Στόχος, μεταδίδοντας τη
γνώση και ενεργοποιώντας τη φαντασία, το χιούμορ και την ευρηματικότητα, είναι
η αφύπνιση και ευαισθητοποίηση των παιδιών, όχι μόνο σε θέματα Κλασικών Τεχνών,
(ζωγραφική, κολλάζ, γλυπτική, θέατρο, κουκλοθέατρο κλπ.) αλλά και μέσα από
εναλλακτικές μορφές Τέχνης, όπως η διαδικασία του upcycling και της trash art.
Επαναπροσδιορίζουμε έτσι τη θέση μας σε σχέση με το περιβάλλον και την
δημιουργική επαναχρησιμοποίηση υπαρχόντων υλικών ως πρώτη ύλη.
Ακολουθώντας τα μονοπάτια
της Τέχνης, ως αντανάκλαση της ζωής μας, τα παιδιά αντλούν τροφή για σκέψη μέσα
από τον καταγγελτικό χαρακτήρα στα graffiti, την street και την urban art, τις
καλλιτεχνικές εγκαταστάσεις, τις εκδηλώσεις και δράσεις διαμαρτυρίας (όπως
αυτές που εστιάζουν στη σχολική βία, την εξάλειψη της βίας κατά των γυναικών
και την καταπολέμηση της έμφυλης βίας).
Στοιχεία Επικοινωνίας
Γούναρη 229, Γλυφάδα
ΔΕΥΤΕΡΑ, ΤΡΙΤΗ, ΠΕΜΠΤΗ, ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ
18:00 – 20:00
ΣΑΒΒΑΤΟ 10:00 – 13:00
+302109613172
info@astramaxa.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου