Πέμπτη 24 Μαρτίου 2022

Με αφορμή την παρουσίαση της ανθολογίας για το τρένο: Μια σημαντική συζήτηση για τον ρόλο των σιδηροδρόμων

 


Με αφορμή την παρουσίαση της ανθολογίας για το τρένο:

Μια σημαντική συζήτηση για τον ρόλο των σιδηροδρόμων

 O Προοδευτικός Σύλλογος «Τα Καστέλλια»  και η εφημερίδα Καστελλιώτικα Νέα, σας διοργάνωσαν τη Τρίτη 22 Μαρτίου στο μεζεδοπωλείο Πόρτο Κάγιο στην Αγία Παρασκευή εκδήλωση για την παρουσίαση της Ανθολογίας με τα βραβευμένα διηγήματα του  ΣΤ’ Διαγωνισμού Διηγήματος «Στέλιος Ξεφλούδας».

Ο ΣΤ Διαγωνισμός πραγματοποιήθηκε σε συνεργασία με το Μουσείο Σχολικής Ζωής και Εκπαίδευσης και το literature.gr ανακοινώνουν τα αποτελέσματα του ΣΤ’ Διαγωνισμού Διηγήματος «Στέλιος Ξεφλούδας» που είχε ως θέμα «Το τρένο», ενώ ήδη «τρέχει» κι ο Ζ Διαγωνισμός με θέμα «Το Κάστρο».

Με αφορμή την έκδοση πραγματοποιήθηκε μια πολύ σημαντική συζήτηση για τον ρόλο των σιδηροδρόμων στην περιοχή μας αλλά και στην Ελλάδα γενικότερα και για το μέλλον του σιδηροδρομικού σταθμού Μπράλου και  της γραμμής Τιθορέα -Λιανοκλάδι

Ο Κώστας Στοφόρος, πρόεδρος Προοοδευτικού Συλλόγου «Τα Καστέλλια» προλόγισε και συντόνισε τη συζήτηση, όπου αρχικά μίλησαν οι Νίκος Ι. Καρμοίρης και η Ντορέττα Αδαμάκη, οι οποίοι τιμήθηκαν με το πρώτο και το δεύτερο βραβείο του διαγωνισμού.



Ο κύριος Νίκος Τσίτσας, εκλεκτός συντοπίτης μας από τον Μπράλο, συλλέκτης, ερευνητής αλλά και συγγραφέας βιβλίων για τα τρένα, μας παρουσίασε σπάνια ντοκουμέντα από την ιστορία των σιδηρδρόμων.



Η Δρ. Οικονομολόγος-ιστορικός-εκδότρια Ζιζή Σαλίμπα (εκδόσεις «Θίνες) με αφορμή το σημαντικό έργο του Γιώργου Λιόλιου «Σιδηρόδρομος σφυρίζων εις την πεδιάδα» μίλησε για τον ρόλο των τρένων και των σιδηροδρομικών δικτύων στη χώρα μας, παρουσιάζοντας πολύ ενδιαφέροντα στοιχεία.

Η πρώην υπουργός Οικονομικών Νάντια Βαλαβάνη, μίλησε τόσο για τη γενικότερη ιστορία των σιδηροδρόμων, εστιάζοντας στις αιτίες απαξίωσής τους, όσο και για προσωπικές εμπειρίες από την πολυετή δράση του συζύγου της και αείμνηστου Καστελλιώτη Δήμου Τσακνιά, ο οποίος υπήρξε επί εικοσαετία νομικός σύμβουλος του Σωματείου των Σιδηροδρομικών.




Ο κύριος Νικόλαος Πολυζώης από τον Σύλλογο Φίλων Σιδηροδρόμου, έκανε μια επίσης πολύ ενδιαφέρουσα τοποθέτηση και μας ενημέρωσε για τα προβλήματα που υπάρχουν στη λειτουργία των σιδηροδρόμων σε όλη την Ελλάδα, ενώ επεσήμανε πως η Ιταλική εταιρεία που αγόρασε την ΤΡΑΙΝΟΣΕ επιδοτείται για τις άγονες γραμμές χωρίς να πράττει τα δέοντα.



Ο Δημήτριος Τζιβάρας, πρώην Δήμαρχος Παρνασσού, μας ενημέρωσε για τα όσα έχουν γίνει στην περιοχή μας και μας παρέδωσε μια σημαντική μελέτη του 2001 που αφορούσε στις «επιπτώσεις στην περιοχή από Αμφίκλεια έως Λαμία από την παράκαμψη της σιδηροδρομικής γραμμής και προτεινόμενες λύσεις».



Ο παλαίμαχος μηχανοδηγός Παναγιώτης Ιατρόπουλος αναφέρθηκε κι αυτός στην ιστορία της γραμμής και στη μεγάλη σημασία που έχει η λειτουργία της για την ευρύτερη περιοχή.

Υπήρξε γόνιμη συζήτηση, ακούστηκαν ενδιαφέρουσες προτάσεις και αποφασίστηκε να γίνουν προσπάθειες για ανάδειξη της σημασίας των σιδηροδρόμων σε συνεργασία με άτομα και ομάδες από όλη την Ελλάδα.

Επίσης τέθηκε στο τραπέζι η πρόταση για μια μεγάλη εκδήλωση το στον Σταθμό του Μπράλου.

Στην εκδήλωση-αν και είχαν προσκληθεί εγκαίρως – οι βουλευτές Φωκίδας και Φθιώτιδας έλαμψαν δια της απουσίας τους, χωρίς καν να απαντήσουν στις προσκλήσεις μας.

Από την Τοπική Αυτοδιοίκηση παρέστησαν ο επικεφαλής της παράταξης «Πολίτες στο Προσκήνιο» Παναγιώτης Μέγκος με μαζί με τον έτερο δημοτικό σύμβουλο Δημήτρη Μπάκα.

Στο τέλος πάντως την παράσταση έκλεψε η Καστελλιώτικη μακαρονόπιτα που ετοίμασαν οι άνθρωποι του Πόρτο Κάγιο με συνταγή της Παναγιώτας Πέτρου!

Το κρασί -Άκρατος και Κεκραμένος Οίνος ήταν προσφορά του Οργανισμού Διατροφής και Περιβάλλοντος «Ηλέσιον».

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου