Δευτέρα 11 Ιανουαρίου 2016

Από τα διαδραστικά -ψηφιακά παραμύθια σε εκπαιδευτικά προγράμματα με αξιοποίηση των παραμυθιών



Κύκλος Σεμιναρίων στο Μουσείο Σχολικής Ζωής και Εκπαίδευσης
-Περιλαμβάνονται τρεις συναντήσεις, διάρκειας 2 ½ ωρών
-Θα πραγματοποιηθεί Παρασκευή (7-9.30 μμ) στις 22,  29 Ιανουαρίου και  5 Φεβρουαρίου
-Απευθύνεται σε υποψήφιους παραμυθάδες, γονείς, φοιτητές και παιδαγωγούς, αλλά και σε όσους θέλουν να ανακαλύψουν τον μαγικό κόσμο των παραμυθιών.
-Για πρώτη φορά θα παρουσιαστούν τα Ελληνικά διαδραστικά /ψηφιακά παραμύθια και τα μυστικά της δημιουργίας τους
-Τα παραμύθια των εκπαιδευόμενων που το επιθυμούν θα αναρτώνται στην ιστοσελίδα της Παραμυθοκουζίνας  http://paramithokouzina.blogspot.gr/ 
Σχεδιασμός/ διδασκαλία  Κώστας Στοφόρος, δημοσιογράφος- συγγραφέας
Πληροφορίες –εγγραφές: Τριπόδων 23, Πλάκα, 10558, Αθήνα
Τηλ.:2103250341,  6937219160   info@ekedisy.gr

Περιεχόμενο
1η Συνάντηση (22 Ιανουαρίου):  Στον κόσμο των διαδραστικών/ ψηφιακών παραμυθιών

Ξεκινάμε με βιωματικές ασκήσεις για την καλύτερη γνωριμία και συνεργασία της ομάδας.
Στη συνέχεια η Χριστίνα Ανδρέου από τον μαγικό κόσμο της Kuakomekiki,  της πρώτης ελληνικής εταιρείας ψηφιακών εκδόσεων που σχεδιάζει book apps αποκλειστικά για τα παιδιά έρχεται να μας ταξιδέψει στον κόσμο του ..μέλλοντος:
Πώς δημιουργούνται και τι είναι τα διαδραστικά/ ψηφιακά παραμύθια
-Ποιοι χρειάζεται να συνεργαστούν στην παραγωγή τους;
-Πώς γράφεται ένα σενάριο και πώς το παραμύθι γίνεται διαδραστικό;
-Πώς μπορούν να αξιοποιηθούν για τη δημιουργία παραμυθιών;
-Πως μπορεί να αξιοποιηθεί ένα κλασικό παραμύθι σε ένα βιβλίο διάδρασης; Πως μπορεί δηλαδή να ενισχυθεί η εμπειρία της κλασικής ανάγνωσης με επιπλέον μέσα που απευθύνονται και σε άλλες αισθήσεις (μέσω της μουσικής, οπτικής κίνησης (animation), αφής);
Οι μαθητές του σεμιναρίου ανακαλύπτουν τα μυστικά και δοκιμάζουν τις δυνάμεις τους σε αυτά τα παραμύθια της νέας εποχής 

2η Συνάντηση (29 Ιανουαρίου): Οι εμπειρίες εκπαιδευτικών προγραμμάτων με αξιοποίηση των παραμυθιών –Α μέρος

-Παρουσίαση της εμπειρίας χρήσης της Μαγικής Τράπουλας των Παραμυθιών* σε εκπαιδευτικά προγράμματα που υλοποιήθηκαν  τα τελευταία χρόνια και αφορούσαν στη διατροφή, στους κανόνες καθημερινής υγιεινής και στην ιστορία.

-Παρουσίαση του Προγράμματος που υλοποιείται  σε συνεργασία με το Μουσείο Σχολικής Ζωής και Εκπαίδευσης  «Η Πλάκα μέσα από το Παραμύθι» που περιλαμβάνει το «Περπατώ με την τάξη μου στην Πλάκα» και τους «Κυριακάτικους Περίπατους στην Πλάκα», όπου γονείς και παιδιά ξεναγούνται και γνωρίζουν την ιστορία και τα μνημεία της περιοχής, ενώ στη συνέχεια δημιουργούν παραμύθια βασισμένα σε όσα έμαθαν.
-Παρουσίαση του υλικού «Τα αιωνόβια δέντρα, οι αξίες τους και η σημασία τους για τη διατήρηση της βιοποικιλότητας» του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων και συζήτηση –μέσω skype- με την Καλλιόπη Στάρα που είχε το συντονισμό της έκδοσης.

3η Συνάντηση : Οι εμπειρίες εκπαιδευτικών προγραμμάτων με αξιοποίηση των παραμυθιών – Β Μέρος (5 Φεβρουαρίου)

Αφήγηση μιας διαφορετικής εκδοχής της Κοκκινοσκουφίτσας από τη Νηπιαγωγό και συγγραφέα Ελευθερία Παπαδημητρίου –Τσακρή. Συζήτηση για τον τρόπο αξιοποίησης του παραμυθιού στην τάξη
Συζητάμε για την ιδέα της «Αφηγηματικής Κοινότητας»
Με βάση τα προγράμματα που γνωρίσαμε δημιουργούμε παραμύθια αξιοποιώντας και την Μαγική Τράπουλα.
Οι εκπαιδευόμενοι χωρίζονται σε ομάδες και  αναλαμβάνουν να προτείνουν ένα εκπαιδευτικό πρόγραμμα για θέμα που θα τους ανατεθεί και να το παρουσιάσουν στην τάξη. Το πρόγραμμα που θα επιλεγεί ως το πιο ενδιαφέρον θα δοκιμαστεί και σε δράση του Μουσείου Σχολικής Ζωής και Εκπαίδευσης.
Γίνονται προτάσεις και για πιθανά διαδραστικά βιβλία που θα μπορούσαν να το συνοδεύσουν.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου