Πέμπτη 14 Μαρτίου 2024

Στα ίχνη της χαμένης Καρυάτιδας







 Στα ίχνη της χαμένης Καρυάτιδας

Την Κυριακή, 10 Μαρτίου 2024, το Μουσείο Σχολικής Ζωής και Εκπαίδευσης και η Greek Children’s Library of London συνδιοργάνωσαν μουσειοπαιδαγωγικό πρόγραμμα που πραγματοποιήθηκε ταυτόχρονα στο Βρετανικό Μουσείο και στο Νέο Μουσείο της Ακρόπολης.

Η κάθε ομάδα περιηγήθηκε στους χώρους του Μουσείου της Ακρόπολης και του Βρετανικού Μουσείου αντίστοιχα, συμμετέχοντας σε διαδραστικές δραστηριότητες που σχεδιάστηκαν για τα προγράμματα «Μια διαφορετική βόλτα στο νέο μουσείο της Ακρόπολης» και «Στα ίχνη της χαμένης Καρυάτιδας» .

Οι δύο ομάδες παιδιών «συναντήθηκαν» μέσω τηλεδιάσκεψης, όταν η μια ομάδα βρισκόταν στην αίθουσα της Καρυάτιδας στο βρετανικό μουσείο και η άλλη στις Καρυάτιδες του Μουσείου της Ακρόπολης.

Η συνάντηση αυτή αποτέλεσε μια ξεχωριστή εμπειρία για παιδιά και γονείς, καθώς είχαν την ευκαιρία αρχικά να συνειδητοποιήσουν ότι μέρος ενός αρχαίου ελληνικού μνημείου εκτίθεται στο Βρετανικό Μουσείο, αλλά και να ανταλλάξουν πληροφορίες και γνώσεις παρατηρώντας τις Καρυάτιδες και ανακαλύπτοντας ότι κάθε μια από αυτές είναι ξεχωριστή και διαφορετική από τις υπόλοιπες.

Το ενδιαφέρον των παιδιών ενεργοποιήθηκε, καθώς ανέλαβαν τον ρόλο παρουσίασης των ευρημάτων τους στην άλλη ομάδα!

Επιπλέον η στιγμή της διαδικτυακής σύνδεσης, ήταν στιγμή μεγάλης συγκινησιακής φόρτισης για παιδιά, γονείς και εκπαιδευτικούς.

Τα παιδιά της παροικίας συνομίλησαν με τα παιδιά στην Αθήνα στα ελληνικά και έκαναν ερωτήσεις για να αντλήσουν πληροφορίες για τις πέντε Καρυάτιδες και την Καρυάτιδα C, αντίστοιχα.

Ιδιαίτερα συγκινητική ήταν η στιγμή που η υπεύθυνη της δράσης στην Αθήνα, Σπυριδούλα Χρόνη, έδειξε την κενή θέση της Καρυάτιδας C στο Μουσείο της Ακρόπολης.



Στο τέλος, τα παιδιά στο Βρετανικό Μουσείο έγιναν δημοσιογράφοι και πήραν συνέντευξη από τους επισκέπτες του μουσείου για την επιστροφή της Καρυάτιδας στην Ελλάδα και την επανένωση των γλυπτών του Παρθενώνα.

Η δράση αυτή ήταν μια πιλοτική δράση μιας σειράς δράσεων που θα γίνουν για την ευαισθητοποίηση των μικρών παιδιών πάνω στο συγκεκριμένο ζήτημα.

--

Μουσείο Σχολικής Ζωής και Εκπαίδευσης
Εθνικό Κέντρο Έρευνας & Διάσωσης Σχολικού Υλικού

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου