Δευτέρα 13 Μαρτίου 2023

ΕΚΑΝΑ ΚΑΚΑ «πράγματα»

 


ΕΚΑΝΑ ΚΑΚΑ  «πράγματα»

 

Της Παναγιώτας Ταρασουλέα                          

 

-Βαριέμαι πολύ! Πάρα πολύ! Υπερβολικά πολύ! Ο Λεονάρντο κάθεται και ζωγραφίζει όλη την μέρα την φίλη του την Τζοκόντα! Έχει βάλει μέχρι και ορχήστρα να παίζει για αυτήν για να μην «βαριέται». Μου έχει τρυπήσει τα αυτιά! Βέβαια δεν μπορώ να πω πως την έχει σχεδιάσει άσχημα! Αντιθέτως είναι πολύ ωραία, είπε τρίβοντας με το πόδι του, το σώμα του.

 

Ύστερα από πολύ καιρό που τελείωσε η ζωγραφιά…

 

 -Θέλω να κάνω την φυσική μου ανάγκη, αλλά ο Λεονάρντο είναι πολύ απασχολημένος με την δημοσιότητα της Μόνα Λίζας για να με πάει βόλτα! Όμορφη είναι όντως αλλά δεν περίμενα να πάρει και βραβείο Νόμπελ! Όχι λάθος βραβείο Όσκαρ. Όχι αυτά είναι του κινηματογράφου! Τέλος πάντων! Ας αφήσω τα βραβεία. Τώρα έχω πιο σημαντική δουλειά να σκεφτώ. Δεν μπορώ άλλο! Μου φεύγουνε! Αααααααααααα, και ακούγεται ένα πλομπ. Ανακουφίστηκα τώρα, λέει χωρίς να προσέξει πως τα κακάκια του είχαν πέσει πάνω στο μαλλί της ζωγραφισμένης Μόνα Λίζας!

Πρέπει να τα μαζέψω! Πού έχουν πάει; Κακάκια, κακάκια... Αχ, δεν ακούνε! Α, νάτα, πάνω στον πίνακα της Τζοκόντα. Τι τέλεια που ταιριάζουν! Δείχνουν ότι η Μόνα Λίζα έχει πιο φουντωτά και ατίθασα μαλλιά! Της πάει γάντι! Ανυπομονώ να το δει ο Λεονάρντο! Θα ξετρελαθεί! Και εγώ θα κυκλοφορώ σε όλα τα πρωτοσέλιδα ως ο πρώτος σκύλος ζωγράφος και ο επιμελητής της Μόνα Λίζας!!

Θα πάω να τον φωνάξω τώρα αμέσως, λέει τρέχοντας προς την πόρτα με τα σάλια να του τρέχουν καθώς σκεφτόταν την ευχάριστη ιδέα του.

Γαβ, Γαβ, Γαβ, γαβγίζω ενθουσιασμένος.

-Τι συμβαίνει, ρωτάει θορυβημένος ο Λεονάρντο.

-Γαβ, Γαβ, του απαντάω και τρέχω όσο πιο γρήγορα στην αίθουσα που μας περίμενε η ελαιογραφία της Τζοκόντα με τα ατίθασα και φουντωτά μαλλιά της.

-Τι έκανες κοπρόσκυλο στην Μόνα Λίζα μου, με ρωτάει οργισμένος.

Τον κοιτάζω, απορημένος.

Ευτυχώς ο Λεονάρντο ήταν πολυσχιδής προσωπικότητα. Είχε πολλά ταλέντα! Εκτός από ζωγράφος, ήταν γλύπτης, αρχιτέκτονας, μηχανικός, μουσικός, εφευρέτης, ανατόμος, γεωμέτρης, αστρονόμος, παλαιοντολόγος, χαρτογράφος αλλά και συγγραφέας! Τα προβλήματά του στη ζωή του τα έλυνε με ένα από τα ταλέντα του. Στην περίπτωσή μας εξέφρασε τον θυμό του μέσα από ένα ποίημα:

 

 Τι έκανες σκύλε,

ξέρεις βρε;

Κατέστρεψες την Μόνα Λίζα

την δημοφιλή

και όλος ο κόσμος θα θρηνεί!

 

Η Τζοκόντα μόλις το μάθει,

θα κλάψει,

Όλον το κόσμο θα ταράξει

με τη δικιά σου την  πράξη.

 

Μου πήρε ώρα πολύ

και συ το κατέστρεψες στην στιγμή

κόβοντας μου την χολή

και μετατρέποντας την ευτυχία μου σε οργή!

 

Στο Λούβρο, το μουσείο

της Γαλλίας, το γνωστό

θα πήγαινε να ξεχωρίσει

ως κάτι μοναδικό.

 

-Και τώρα φέρε μου την σπάτουλά μου και δύο γάντια… αμέσως, μου είπε με παγερό τόνο.

-Ορίστε, του λέω (αν και αυτός μάλλον άκουσε ένα γαβ, γαβ) και του τα δίνω.

Ο Λεονάρντο Ντα Βίντσι είναι καλός άνθρωπος. Μην τον βλέπεται τώρα που τον είχε τυφλώσει η δημοσιότητα. Όσο για την Μόνα Λίζα την βελτίωσε και ήταν πιο ωραία από ποτέ!

Αλλά εγώ ποτέ δεν άκουσα κανένα μπράβο για τα κακάκια μου! Είμαι πολύ αδικημένος…

 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου