Τρίτη 20 Δεκεμβρίου 2022

"Ανανεώνοντας σχήματα και σενάρια στη νεανική αστυνομική λογοτεχνία για κοινωνικά μετασχηματιστικούς σκοπούς: μια ανάγνωση του έργου του Κ. Στοφόρου υπό το πρίσμα της γνωστικής ποιητικής"

Σήμερα, μια μέρα με πολύ άσχημη σηματοδότηση για μένα, ήρθε να μου δώσει χαρά μια δημοσίευση που πραγματικά με τιμά καθώς δεν πρόκειται για μια απλή κριτική των βιβλίων μου, αλλά για μια εμβριθή ανάλυση από μια φωτισμένη εκπαιδευτικό, την Ευαγγελία Μουλά, μεταδιδακτορική ερευνήτρια στο ΕΚΠΑ και φιλόλογο στο 1ο Πειραματικό Σχολείο της Ρόδου.

Το κείμενο δημοσιεύεται στο 4ο τεύχος του επιστημονικού περιοδικού Mused που κυκλοφορεί από τις Eκδόσεις Μένανδρος



Τίτλος "Ανανεώνοντας σχήματα και σενάρια στη νεανική αστυνομική λογοτεχνία για κοινωνικά μετασχηματιστικούς σκοπούς: μια ανάγνωση του έργου του Κ. Στοφόρου υπό το πρίσμα της γνωστικής ποιητικής"




Ο επίλογος του άρθρου:

"...Συγκρίνοντας κλασικά έργα νεανικής αστυνομικής λογοτεχνίας με τη σειρά του Κ. Στοφόρου, κατέστη εμφανής η ανανέωση των σχημάτων του είδους της νεανικής αστυνομικής λογοτεχνίας, μέσα από τις επιλογές του συγγραφέα και δη μέσα από την κεντρική του θέση, αυτή της κατάδειξης της επίδρασης της ιστορίας στο παρόν και των ιδεολογικών- πολιτικών της προεκτάσεων. Τα μυστήρια προς επίλυση αποτελούν εκφάνσεις ενός κοινού νοσηρού φαινομένου, ενός ομοιογενούς κράματος από ναζιστική ιδεολογία και σύγχρονη απολιτική διαφθορά, με ποικίλες συγγενείς προσμείξεις. Η προθετικότητα των κειμένων συνίσταται στην πολιτική αφύπνιση των αναγνωστών. Τα κείμενα παρουσιάζοντας στοιχεία βαθμού πληροφοριακότητας μεταξύ δεύτερης και τρίτης τάξης, αποτελούν πρόκληση για τα συνήθη γνωστικά σχήματα του είδους. Επιπλέον, ο εμπλουτισμός των κειμένων με πολιτιστικές αναφορές προδίδει την μέριμνά του για την παιδεία και την καλλιέργεια των νεαρών αναγνωστών του. Προσπαθώντας να αντιπαλέψει τη λήθη, επιχειρεί να ζωντανέψει το ενδιαφέρον της νέας γενιάς για όσα συμβαίνουν γύρω μας και να πυροδοτήσει μια πολιτική ανάγνωση του κόσμου μας...."


 ΠΕΡΙΟΔΙΚΟ, MusEd ΜΟΥΣΕΙΟ – ΣΧΟΛΕΙΟ –ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ

ΤΕΥΧΟΣ 4 /2020

Το περιοδικό MusEd, Μουσείο – Σχολείο – Εκπαίδευση, ως εκδοτικό εγχείρημα, αποτελεί ένα τακτικό, εξειδικευμένο, επιστημονικό παιδαγωγικό βήμα εκπαιδευτικής έρευνας και ενημέρωσης. Είναι πολύ πιο ευέλικτο χρονικά, με τριμηνιαία συχνότητα έκδοσης, ώστε να μπορεί να  καλύψει άμεσα θέματα εκπαιδευτικής επικαιρότητας. Ταυτόχρονα, είναι ανοιχτό θεματικά σε σύγχρονες ιδέες και εφαρμογές της εκπαιδευτικής πράξης. Σε ειδικά αφιερωματικά (θεματικά) τεύχη του μπορούν, για παράδειγμα, να δημοσιεύονται οι ανακοινώσεις σε μια ενδιαφέρουσα παιδαγωγική ημερίδα κ.λπ. 

Το συνδρομητικό περιοδικό «MUSEUM & EDUCATION, Μουσείο – Σχολείο – Εκπαίδευση» έρχεται να ενισχύσει τον δημόσιο επιστημονικό διάλογο, να προβάλει την παιδαγωγική έρευνα σε περιοχές της τυπικής και μη τυπικής εκπαίδευσης και να δώσει τη δυνατότητα διαρκούς ενημέρωσης για τις πρόσφατες εξελίξεις στον χώρο της εκπαίδευσης και του πολιτισμού στους εκπαιδευτικούς. 

Αφορά σε όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης και φιλοδοξεί να αξιοποιήσει και να προβάλει τη θεωρία και τη διδακτική πράξη, γεφυρώνοντας τη μεταξύ τους απόσταση και ενισχύοντας τον διάλογο ανάμεσα στην προσχολική, δημοτική, δευτεροβάθμια και τριτοβάθμια εκπαίδευση. 

Το περιοδικό MUSEUM & EDUCATION, Μουσείο – Σχολείο – Εκπαίδευση, με τέσσερα τεύχη κάθε έτος, ένα εκ των οποίων θα είναι θεματικό, αναδεικνύει τα πιο επίκαιρα θέματα της παιδαγωγικής και της μουσειακής εκπαίδευσης, ενώ με τις βιβλιοκρισίες αξιόλογων συγγραμμάτων από τον ελληνικό και τον διεθνή χώρο, που δημοσιεύονται σε κάθε τεύχος του περιοδικού, επιχειρείται και η ενημέρωση των αναγνωστών για τη σύγχρονη παιδαγωγική έρευνα και βιβλιογραφία, καθώς και η κριτική θεώρηση της ανάλογης, πρόσφατης εκδοτικής δραστηριότητας. 

Στα περιεχόμενά του περιλαμβάνονται άρθρα για επίκαιρα παιδαγωγικά θέματα και ζητήματα, καλές πρακτικές, εκπαιδευτικές καινοτομίες, εκπαιδευτικές έρευνες, προβληματισμοί εκπαιδευτικών, στελεχών μουσείων, ερευνητών σε θέματα που αναφέρονται στην παιδαγωγική και τη μουσειακή εκπαίδευση.


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου