Τετάρτη, 16 Μαρτίου 2016

Ένα σημαντικό εκπαιδευτικό εργαστήριο για να ...διαβάζουν τα αγόρια!





Στο πλαίσιο του εορτασμού της Παγκόσμιας Ημέρας Παιδικού Βιβλίου, το Σάββατο 2 Απριλίου, στις 11πμ διοργανώνεται δωρεάν σεμινάριο –εκπαιδευτικό εργαστήριο διάρκειας 3 ωρών,  το οποίο απευθύνεται σε εκπαιδευτικούς της ΣΤ’ τάξης του Δημοτικού, του Γυμνασίου και της Α’ τάξης του Λυκείου, με θέμα Boys Reading –Κίνητρα για ανάγνωση για τα αγόρια στην εφηβεία.

Βασικός στόχος του Σεμιναρίου είναι να προταθούν και να διερευνηθούν μέθοδοι διδασκαλίας για την ανάπτυξη της αναγνωστικής δεξιότητας στα έφηβα αγόρια. Το εργαστήριο συμπεριλαμβάνει τις παρακάτω θεματικές ενότητες:
-Εισαγωγή στο Έργο, Αντικείμενο του Σεμιναρίου, Οφέλη και Προκλήσεις
-Δραστηριότητες για Δραστήριους Εφήβους, Παράδειγμα με βάση Σχέδιο Μαθήματος     
-Έρευνες για την Ανάγνωση, τις Απόψεις και Δράσεις των Εκπαιδευτικών
-Οι αναγνωστικές προτιμήσεις των αγοριών, Επιλογές εκπαιδευτικών δραστηριοτήτων
Στο πλαίσιο του εργαστηρίου οι συμμετέχοντες θα έχουν την δυνατότητα να οργανώσουν το δικό τους σχέδιο μαθήματος, βασιζόμενοι σε δραστηριότητες που θα προτείνουμε εμείς ή σε δικές τους ιδέες. 
To Boys Reading είναι ένα επιδοτούμενο Πρόγραμμα Erasmus+ στο οποίο εμπλέκονται 8 ευρωπαϊκές χώρες (4 πανεπιστήμια, 3 ερευνητικά κέντρα  και τα Εκπαιδευτήρια Δούκα). Στόχος του προγράμματος είναι να ερευνήσει τους λόγους για τους οποίους τα αγόρια βρίσκονται σταθερά σε μειονεκτικότερη θέση από τα κορίτσια όσον αφορά το διάβασμα, ιδιαίτερα κατά τη διάρκεια της εφηβείας, μεταξύ 11 και 15 ετών (όπως έχει προκύψει από έρευνες διεθνών οργανισμών) και στη συνέχεια να κάνει το διάβασμα αναπόσπαστο κομμάτι της ζωής τους.

Περισσότερες πληροφορίες για το Boys Reading μπορείτε να αντλήσετε:
Στον ιστότοπο του έργου: http://boysreading.org/index.php/el, και
στο Facebook: https://www.facebook.com/boysreadingproject
Συντονίστρια του Προγράμματος είναι η  Ελένη Μπονάνου  

Προσοχή: Οι θέσεις είναι περιορισμένες –Θα τηρηθεί σειρά προτεραιότητας
Πληροφορίες- Αιτήσεις συμμετοχής:
 info@ekedisy.gr  τηλ. 210 3250341 –Τριπόδων 23, Πλάκα






Boys Reading: Kίνητρα για ανάγνωση για τα αγόρια στην εφηβεία
Σοφία Σαλιάρη, Σταυρούλα Κολιοπούλου, Ελένη Μπονάνου
Σύμφωνα με έρευνες που έχουν γίνει τόσο σε πανελλαδικό όσο και σε παγκόσμιο επίπεδο, τα έφηβα αγόρια ηλικίας 11 με 15 ετών φαίνεται να απέχουν συστηματικά από το διάβασμα λογοτεχνικών βιβλίων ή άλλου γενικού περιεχομένου υλικό. Οι διαφορές ως προς το φύλο σε ό,τι αφορά την ανάγνωση, καθώς και η χαμηλότερη επίδοση των αγοριών, φαίνεται να αποτελούν ανησυχητικό θέμα. Το πρόγραμμα Boys Reading έχει ως στόχο να ενσωματώσει την ανάγνωση στην καθημερινή ζωή των αγοριών ηλικίας 11-15 ετών. Αυτό μπορεί να επιτευχθεί μόνο εάν τα έφηβα αγόρια είναι σε θέση να επιλέξουν τι διαβάζουν από μια ποικιλία βιβλίων που απευθύνεται στις πραγματικές ανάγκες και τα ενδιαφέροντά τους.
Στόχος του εργαστηρίου είναι να παρουσιάσει υλικό ανάγνωσης που απευθύνεται σε αγόρια εφηβικής ηλικίας και να προτείνει τρόπους και δραστηριότητες που θα αποτελέσουν κίνητρο για τα αγόρια να διαβάσουν. Θα παρουσιάσουμε έρευνες που έχουν γίνει σχετικά με την ανάγνωση, καθώς και αποτελεσματικές εκπαιδευτικές δραστηριότητες. Επίσης, θα αναλύσουμε συγκεκριμένες μεθόδους και τεχνικές, οι οποίες μπορούν να έχουν διαθεματικό χαρακτήρα και να λειτουργήσουν θετικά ως προς την παρακίνηση των αγοριών. Τέλος, οι εκπαιδευτικοί θα έχουν την ευκαιρία να αναπτύξουν τις δικές τους διδακτικές ενότητες, οι οποίες θα βασίζονται στις προτεινόμενες δραστηριότητες.
(Περίληψη από σχετική ανακοίνωση στο 1ο Πανελλήνιο Συνέδριο Προγράμματα Σπουδών – Σχολικά Εγχειρίδια: Από το παρελθόν στο παρόν και το μέλλον)




Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου