Και γιατί να πάει σχολείο, δηλαδή; Μια χαρά δεν περνάει και στο σπίτι, με τα αδέρφια του, να παίζει όλη μέρα και να βλέπει τηλεόραση; Και γιατί να πρέπει να μάθει ορθογραφία, πολλαπλασιασμό -αφού υπάρχει το κομπιούτερ που τα κάνει όλα αυτά για εμάς! Και… τι του απαντάς, όταν στις 8:00 το πρωί, στυλώνει τα πόδια στο πάτωμα και απλά αρνείται να πάει; Η απάντηση κρύβεται στην… χαρά! Στη υπενθύμιση, ότι σχολείο δεν είναι μόνο μελέτη και γνώση, αλλά και φιλία και παιχνίδι!
Με αυτό το μήνυμα, το Μουσείο Σχολικής Ζωής και Εκπαίδευσης σε συνεργασία με το Infokids.gr σας προσκαλεί στο πρώτο δωρεάν σεμινάριο της φετινής σεζόν, στο Μουσείο Σχολικής Ζωής και Εκπαίδευσης (Τριπόδων 23, Αθήνα-Πλάκα), το Σάββατο 22 Σεπτεμβρίου, στις 11:00, με εισηγήτρια την Σχολική Σύμβουλο Δημοτικής Εκπαίδευσης, Δρ. Αικατερίνη Σουσαμίδου.
Με αφορμή το βιβλίο της «Και γιατί να πάω σχολείο;», η Δρ. Αικατερίνη Σουσαμίδου θα μιλήσει σε γονείς και εκπαιδευτικούς για τον διττό ρόλο του σχολείου, ως ένας χώρος μάθησης αλλά και συναισθηματικής ασφάλειας, και θα δώσει συμβουλές, προκειμένου να ξεκινούν για εκεί κάθε πρωί τα παιδιά με χαρά.
Η εκδήλωση αφορά κυρίως γονείς, αλλά όσοι φοιτητές ή εκπαιδευτικοί επιθυμούν να παρακολουθήσουν την ομιλία, θα λάβουν στο τέλος βεβαίωση συμμετοχής.
ΠΡΟΣΟΧΗ: Η χωρητικότητα της αίθουσας είναι 50 άτομα. Οι θέσεις θα καλύπτονται κατά την προσέλευση. Παρακαλείστε να είστε στον χώρο τουλάχιστον 15 λεπτά νωρίτερα.
Δηλώστε συμμετοχή στο σεμινάριο μέσω της Φόρμας Συμμετοχής ΕΔΩ.
Στη συνείδηση πολλών, γονέων, παιδιών αλλά και εκπαιδευτικών, το σχολείο είναι συνυφασμένο με την απόκτηση γνώσεων. Όμως πολύ σπουδαίο μέρος καλύπτει όχι πλέον η γνωστική καλλιέργεια αλλά η κοινωνικοσυναισθηματική ανάπτυξη του παιδιού. Η ενσυναίσθηση, η αυτορρύθμιση συμπεριφοράς, η αυτογνωσία, η κοινωνική ευαισθητοποίηση, η λήψη αποφάσεων εντάσσονται στη σχολική ζωή και επηρεάζουν ουσιαστικά το βαθμό ικανοποίησης που βιώνει το παιδί από τη συμμετοχή του σ’ αυτήν.
Με την ανάπτυξη των συναισθηματικών δεξιοτήτων το παιδί αποκτά την δυνατότητα να μπαίνει στη θέση του άλλου και να ευαισθητοποιείται αναγνωρίζοντας τις ανάγκες του. Να αντιλαμβάνεται και να ερμηνεύει σωστά τα μη λεκτικά μηνύματα ώστε να αντιδρά κατάλληλα. Να ρυθμίζει τη συμπεριφορά του ασκώντας αυτοέλεγχο, να γνωρίζει τον εαυτό του και να του δίνει αξία. Επίσης να λαμβάνει αποφάσεις συνυπολογίζοντας τους παράγοντες που το οδηγούν σε επιλογές δράσης.
Όλα τα παραπάνω συμβάλλουν σημαντικά στον περιορισμό της σχολικής βίας, φαινόμενο που μελετάται συστηματικά και αποτελεί πραγματικότητα μέσα στο χώρο του σχολείου, καθώς και στην ανάπτυξη φιλικών σχέσεων και στην ομαλή ένταξη του παιδιού στην ομάδα των συνομηλίκων, γεγονός που το κάνει να αισθάνεται αποδεκτό ώστε να εξελίσσει τις γνωστικές και κοινωνικές του δεξιότητες χωρίς το φόβο της απόρριψης.
Αυτόν τον διττό ρόλο του σχολείου επιδιώκει να αναδείξει το παραμύθι μας και να δώσει το μήνυμα στους γονείς ότι σχολείο δεν είναι μόνο γνώσεις αλλά και συναίσθημα και φιλία.
Η εισηγήτρια Δρ. Αικατερίνη Σουσαμίδου
Η Δρ. Αικατερίνη Σουσαμίδου είναι Σχολική Σύμβουλος Δημοτικής Εκπαίδευσης. Είναι απόφοιτος Φιλοσοφικής Σχολής, Παιδαγωγικής Ακαδημίας και Σχολής Νηπιαγωγών. Έχει ειδικευθεί στη Γνωστική Ψυχολογία με μεταπτυχιακές και διδακτορικές σπουδές. Εκπόνησε μεταδιδακτορική έρευνα στην Ψυχολογία με υποτροφία του Ι.Κ.Υ. Για πάνω από δεκαετία αποτελεί συνεργαζόμενο επιστημονικό προσωπικό στο ελληνικό ανοιχτό Πανεπιστήμιο (ΕΑΠ) και έχει διδάξει ως επιστημονικός συνεργάτης στο ΑΤΕΙΘ το μάθημα της Ψυχολογίας. Έχει δημοσιεύσει πολλές ερευνητικές εργασίες, ψυχολογικού και παιδαγωγικού περιεχομένου, σε επιστημονικά περιοδικά και πρακτικά συνεδρίων, έχει συγγράψει βιβλία αντίστοιχου περιεχομένου (Η αναγνώριση προσώπων, Γονείς και Εκπαιδευτικοί αντιμέτωποι με τη σχολική βία, Οι σχολικές κυρώσεις στο Γυμνάσιο) και έχει εισηγηθεί εκπαιδευτικά και ψυχολογικά θέματα σε πολλά σεμινάρια, ημερίδες, συνέδρια.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου