Λογοτεχνία στο Instagram, εναλλακτική πραγματικότητα, και υπολογιστική σκέψη: μια έρευνα δράσης πάνω στο Ελάφι της Ρόδου του Κ. Στοφόρου Δρ. Μουλά Ευαγγελία
Περίληψη
Στο παρόν άρθρο παρουσιάζεται η πειραματική εφαρμογή μιας εναλλακτικής ανάγνωσης λογοτεχνικού κειμένου για νέους και τα συμπεράσματα που αντλήθηκαν από αυτήν. Η εφαρμογή έλαβε χώρα στο 2ο Γυμνάσιο Ρόδου σε μαθητές-τριες της Γ΄ γυμνασίου, κατά το σχολικό έτος 2020-21. Συγκεκριμένα, εξετάζεται η διαδικασία μετατροπής του μυθιστορήματος: Το ελάφι της Ρόδου του Κ. Στοφόρου σε Παιχνίδι Εναλλακτικής Πραγματικότητας (ΠΕΠ) στο Instagram και η συμβολή της υπολογιστικής σκέψης στον σχεδιασμό και τον εμπλουτισμό του. Επιπλέον καταγράφεται η ανταπόκριση των μαθητών-τριών στην εφαρμογή της δράσης και ελέγχεται η δυνατότητα συγκεκριμένων μεταβλητών να αποτελέσουν προγνωστικούς παράγοντες για την καλλιέργεια της φιλαναγνωσίας. Τέλος, επιχειρείται μια σύγκριση μεταξύ αυτής και προηγούμενης, παρόμοιας φιλοσοφίας, εφαρμογής της ερευνήτριας ως προς την υποδοχή αμφότερων από τους μαθητές και τα επίπεδα συμμετοχής τους, τον ρόλο του επιλεγμένου κοινωνικού δικτύου έναντι των προηγούμενων και τη σχέση της ικανοποίησης των μαθητών από την εναλλακτική αυτή προσέγγιση με την επιθυμία επανάληψης της και με την πρόθεση ανάγνωσης του βιβλίου.
Παράλληλα, εξετάζεται η συνεισφορά της φιλαναγνωστικής αυτής δράσης στην κατάκτηση νέων ψηφιακών γραμματισμών εκ μέρους των μαθητών και στην ενεργοποίηση της υπολογιστικής τους σκέψης.
Λέξεις-κλειδιά: Λογοτεχνία, Instagram, εναλλακτική πραγματικότητα, υπολογιστική σκέψη.
Μπορείτε να διαβάσετε όλο το άρθρο στο http://i-teacher.net/
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου